7 Ağustos 2015 Cuma

gNewSense ilk kurulum

Merhaba uzun bir aradan sonra tekrar bir şeyler yazmaya karar verdim...

Bunu sağlayan gine bir Linux dağıtımı oldu ama bu sefer çok farklı Richard Stallman'ın bir kitabını uzun süredir okumaya çalışıyorum(Pek okumayı seven biri değilim :( ). Bu kitap ÖZGÜR YAZILIM, ÖZGÜR TOPLUM adlı kendi kitabı. Bu kitabı okumaya başladığımda sadece Richard Stallman'ı merak ettiğimden dolayı okuyorumdum bir süredirde onun kullandığı sistemleri inceliyorum. Bu araştırmalarımın ilk başında gNewSense dağıtımıyla karşılaştım bunu çok merak ettim aslında ama o zamanlar tam anlamıyla unix ve Gnu/Linux'a çok hakim değildim. Bu yüzden sadece bir defa VirtualBox üzerinde live versiyonunu denemiştim. Bir süre önce elime bir netbook geldi çok iyi bir şey değil ekran problemi vardı ama kendi çabamla bir kaç saate toparlayabildim. Bu netbook Samsung N150 model bir cihaz ve RAM sadece 1GB ama pili çok iyi durumda olduğundan bir şeyler denemeye karar verdim ama Windows'la kullanmak istemiyordum. Bunun üzerine bir kaç dağıtım edinip denemeye başladım ama hiç biri pil kullanımı açısandan iyi değildi, bütün denemelerimden kötü sonuçlarla çıktım bir kaç dağıtım hariç. Ama onlarda istediğim şeyleri bana sağlayamıyordu. Bu yüzden gNewSense tekrar bir denemek istedim ve çok iyi sonuçlar aldım aslında tam anlamıyla istediğimi verdi diyebilirim. Ayrıca bu dağıtım Debian tabanlı olduğunda kendi kullandığım Linux Mint ile çok yakındı sadece Gnome arayüzden emin değildim.

Bugün bir günü bunla harcadım ama istediğimi tam anlamıyla verdi sayılır, pil performansı çok iyi bazı komutları halen çözemesemde aşağı yukarı her isteğimi çözdüm. Daha önce okuduğum inceleme ve ilk kullanım yazılarında driver problemi yaşayacağım anlatılmış ama ben hiç bir sürücü problemi yaşamadan kurulumu bitirdim. 4-5saat civarında gibi bir süredir kullanıyorum ama şuan bir sıkıntı yok bir şey haricinde sadece chromium kullanıyorum normalde ama nedense chromiumu kuramadım add-apt komutu çalışmadı nasıl çözcem şuan için bilmiyorum ama biraz araştırma yapıp çözeceğime eminim zaten bu cihaz için önceliğim uzak sistemlerime erişmek ama internet kullanımımıda karşılarsa süper olacak en azında tatil için yanıma sadece onu almayı düşünüyorum onu çözersem ama şuan için chromium olayı bir sıkıntı bunu çözersem bütün tüketim ve sistem izleme işlerimi çözecek.

Bunlar harince bir de %100 GNU/LINUX olmasıda biraz etkiledi beni :)

Şimdilik bu kadar ama ilerleyen zamanlarda daha fazlasını yapmak istiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder